۵۰% تخفیف ویژه طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

افزونه Velvet Blues Update URLs به‌روزرسانی url های وردپرس

اگر شما هم به دلایل مختلفی قصد تغییر دامنه خود را دارید و یا اینکه تا به حال این مورد را انجام داده‌اید باید بدانید که پس از انتقال سایت بر روی دامنه جدید لازم است تا اقدام به به‌روزرسانی url های وردپرس نمایید.
پس از انتقال سایت به دامنه جدید صرفا لینک‌های نوشته، برگه، رسانه و… وردپرس نیست که تغییر کند، بلکه تمامی آدرس‌هایی را که در مطالب و انواع پست‌تایپ های وردپرس درج می‌کنید نیز نیاز به به‌روزرسانی دارند.
در این مقاله از نوین سی ام اس قصد دارم تا افزونه‌ای را معرفی کنم که با استفاده از ان می‌توانید آدرس‌های خود را پس از انتقال به دامنه جدید مدیریت و به‌روزرسانی کنید.

به‌روزرسانی url های وردپرس با Velvet Blues Update URLs

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Velvet Blues Update URLs در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است که با استفاده از آن می‌توانید آدرس قبلی و آدرس جدید سایت وردپرسی خود را وارد کنید و با یک کلیک کلیه لینک‌های موجود در نوشته‌ها و هر نوع پست تایپپ سفارشی در وردپرس را شناسایی و با آدرس جدید در آن جایگزین کنید. در واقع به‌روزرسانی url های وردپرس را بر عهده دارد.

نصب و فعال‌سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه منویی با عنوان Update URLs در بخش ابزارها پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، مطابق تصویر روی آن کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شوید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ابتدا در فیلد اول که با نام Old URL می‌باشد آدرس کامل دامنه قدیمی خود را وارد کنید و سپس آدرس دامنه جدید را در فیلد New URL وارد نمایید.
در مرحله دوم و در قسمت چک‌باکس‌ها تعیین کنید که آدرس‌های موجود در چه بخش‌هایی تغییر داده شوند که در حال حاضر قادر خواهید بود تا موارد زیر را در آن انتخاب کنید:

  • آدرس‌های موجود در نوشته‌ها، برگه‌ها و هر نوع پست تایپ سفارشی
  • آدرس‌های موجود در خلاصه نوشته‌ها
  • آدرس‌های موجو در بخش لینک‎ها
  • آدرس فایل‌های ضمیمه شده در محتوای نوشته‌ها شامل تمامی فایل‌های آپلود شده در بخش رسانه وردپرس
  • آدرس‌های موجود در بخش فیلدهای سفارشی که معمولا برای بخش به‌روزرسانی url های وردپرس از انها استفاده می‌شود

آدرس‌های سفارشی

ممکن است تا شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که تا جای ممکن سایت وردپرسی خود را سفارشی کرده و آدرس مربوط به فایل‌ها و رسانه‌های وردپرس را که در دایرکتوری wp-content/uploads قرار دارند را با چیزی شبیه به images تغییر داده باشید؛ در این صورت خیالتان از این بابت نیز آسوده باشد.
در بخش آخر افزونه که با عنوان Update ALL GUIDs آن را مشاهده می‌کنید قادر خواهید بود تا این بخش‌ها را نیز سفارشی سازی کرده و به‌روزرسانی url های وردپرس را انجام دهید و نام دامنه جدید را در آنها با نام دامنه قدیمی جایگزین نمایید.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Updates URLs NOW، این افزونه در تمامی بخش‌های تعیین شده از دیتابیس اقدام به جستجو می‌کند و هرگاه آدرسی از دامنه قدیمی را پیدا کند با نام دامنه جدید جایگزین کرده و به عبارتی به‌روزرسانی url های وردپرس را انجام می دهد و آن را ذخیره خواهد کرد.

شاد باشید..

 

دانلود افزونه Velvet Blues Update URLs

صفحه افزونه