۵۰% تخفیف ویژه طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

راهنمای قدم به قدم بالا بردن سرعت سایت وردپرس

کش وردپرس چیست ؟

همه ما فواید استفاده از کش (Cache) برای کاهش بار سرور را می دانیم. اگر به دنبال راهی برای کش کرده صفحات وردپرس و سریعتر کردن وب سایت خود هستید ، پس مقاله خوبی را انتخاب کرده اید . راه حل هایی برای انجام این کار با چند کلیک وجود دارد و در این مقاله نحوه انجام این کار را با دستورالعمل های دقیق به شما نشان خواهیم داد.

چگونه ذخیره سازی به وب سایت شما کمک می کند؟

کش می تواند نسخه های استاتیک ( ثابت ) از پست ها و صفحات را ایجاد کرده و هر بار که کاربر به آن صفحه مراجعه می کند ، در اختیار آنها قرار دهد. به این ترتیب دیگر نیازی به برقراری ارتباط بین سرور و مرورگر کاربران شما نیست. مرورگر کاربر می تواند تقریباً بلافاصله نسخه ذخیره شده صفحه را نمایش دهد ، بنابراین باعث کاهش چشمگیر زمان بارگذاری و بهبود عملکرد سایت می شود. علاوه بر این ، با این روش پهنای باند کمتری از کاربر مورد استفاده می شود و آنها می توانند راحت تر وب سایت وردپرس شما را مرور کنند.

نمایش وب سایت در زمان کمتر چه مزایایی دارد؟

ذخیره سازی و کش کردن تضمین می کند که بار کمتری در سرورهای میزبان وب سایت شما وجود داشته باشد. این برای حافظه سرورهای وب سایت شما مفید است. ذخیره سازی دارای مزایای سئو نیز هست. یک وب سایت با زمان بارگذاری سریعتر شانس بیشتری برای کسب امتیاز بالا در نتایج جستجو دارد. در حقیقت ، Google سرعت بارگذاری سایت را عامل مهمی در تعیین محل حضور در نتایج جستجو می داند.

کش کردن چه مشکلی را برای سایت به وجود می آورد ؟

اما یک نکته ای وجود دارد علیرغم اینکه کش کردن در بهینه سازی وب سایت بسیار کارآمد است اما ذخیره سازی می تواند برخی از مشکلات را ایجاد کند. به عنوان مثال ، به دلیل کش وب سایت ممکن است نتوانید تغییرات جدیدی را در یک وب سایت مشاهده کنید. که در ادامه مطلب شما را با افزونه های وردپرس در این زمینه آشنا می کنیم که به صورت اتوماتیک کش می کند و در صورت نیاز کش خود را ریست می کنید.

از چه افزونه ای برای کش وردپرس استفاده کنم ؟

افزونه WP Rocket

افزونه WP Rocket
افزونه WP Rocket
این افزونه یکی از قدرتمند ترین افزونه های کش می باشد که قابلیت بهینه سازی تصاویر هم نیز دارد ولی این افزونه به صورت پولی بوده و برای استفاده از آن باید اشتراک سالیانه پرداخت نمایید .
امکانات این افزونه :
سرعت بارگذاری صفحات
بهبود موتورهای جستجو
وضعیت کش پیش از بارگذاری
کش تصاویر
فشرده سازی فایل های ایستا
توسعه پذیری
تنظیمات فوری
فشرده سازی فایل ها به صورت Gzip
بهینه سازی پایگاه داده
بهینه سازی برای فونت های گوگل

لینک دانلود افزونه

افزونه WP Super Cache

افزونه WP Super Cache
افزونه WP Super Cache

یکی دیگر از بهترین افزونه های کش وردپرس WP Super Cache است که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. این افزونه توسط تیم  Automattic، تیم توسعه دهنده WordPress.com، طراحی داده شده است.

افزونه  WP Super Cache به سه روش کش کردن فایل ها را انجام می دهد:

  • آسان: در این روش شما مجبور نیستید فایل های PHP را ویرایش کرده و همچنین فایل htaccess. را پیکربندی کنید. این روش توصیه شده ترین روش کش کردن فایل ها است.
  • پیشرفته: این روش سریع ترین روش کش برای ارائه فایلهای HTML فوق فشرده شده به کاربران است. اما نیاز به اصلاح فایل htaccess. دارد.
  •  WP Super Caching : در این روش، صفحات سایت برای کاربران شناخته شده (کسانی که در سایت شما ثبت نام می کنند، کامنت می گذارند و غیره) کش می شود. اگر چه این روش انعطاف پذیرترین روش کش است، اما نسبت به روش های دیگر کمی کندتر است.

لینک دانلود افزونه

افزونه WP Fastest Cache

افزونه WP Fastest Cache
افزونه WP Fastest Cache

با توجه به تجربه شخصی بنده این افزونه خیلی کار آمد می باشد و به 2 نوع رایگان و پولی قابل استفاده هستش در حال حاضر بیش از یک میلیون نصب فعال دارد.

امکانات افزونه :

  • حذف فایل های کش شده هنگام منتشر شدن و یا بروزرسانی پست ها و برگه ها و بازسازی مجدد آن
  • امکان حذف فایل های کش شده توسط مدیریت
  • امکان مستثنی کردن برگه ها و پست ها از کش شدن
  • امکان تعیین زمان برای پاک شدن خودکار فایل های کش شده
  • امکان تعیین زمان برای حذف شدن خودکار کش برگه های انتخاب شده
  • امکان فعال / غیرفعال کردن کش برای موبایل
  • امکان فعال/ غیرفعال کردن کش برای کاربران وارد شده

لینک دانلود افزونه