۵۰% تخفیف ویژه طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

آموزش رفع خطای Syntax Error در وردپرس

Syntax Error اصلا چی هست ؟

خطای سینتکس یکی از خظاهایی می باشد که اکثر تازه کارها با آن مواجعه می شوند Syntax Error یک خطای متداول نیست بلکه خطای سینتکس یک ناهماهنگی در کد نویسی می باشد که به هنگام دستکاری و یا از طرف افزونه ، قالب و حتی هسته وردپرس باشد . در هنگام بروز این خطا بیشتر مواقع دسترسی به پیشخوان وردپرس برای شما امکان پذیر نمی باشد و می بایست از طریق هاست اقدام نمایید پس با ادامه آموزش همراه ما باشید و جای نگرانی نیست .

نمونه خطا syntax

تحلیل کد خطا Syntax

اگر به کد دقت کرده باشید از چند قسمت تقسیم شده است که به ترتیب به انها می پردازیم
Parse Error : نشان دهنده این است که کدی در وردپرس در جای خود قرار ندارد.
Syntax: خطا ناهماهنگی در کد نویسی
Unexpected : در زمانی که توابعی در وردپرس پایان ان درج نشده نمایش داده می شود .
مسیر فایل : مسیر فایلی که مشکل را به وجود آورده
Line : شماره خط فایل به مشکل خورده

راه حل رفع خطا

تصویر بالا را در نظر بگیریم یک کد خطا برای شما نمایان می شود و شما می بایست طبق آدرسی که در خطا اماده نسبت به پیدا کردن خطا اقدام نمایید .
حالت اول :
وارد قسمت نمایش > ویرایشگر پوسته موجود در پیشخوان وردپرس خود شوید و از ستون سمت چپ نسبت به پیدا کردن فایل مورد نظر که در کد خطا مشاهده شده بود اقدام نمایید و پس از کلیک بر آن ویرایشگر فایل باز شده و کد خطلا را جستجو و نسبت به اصلاح کد اقدام نمایید .

تنظیمات ویرایشگر قالب وردپرس برای رفع خطا syntax

حالت دوم :
در بعضی مواقع دسترسی شما به پشخوان قطع می باشد و مجبور هستید از طریق پنل هاست یا ftp اقدام نمایید با یک مثال توضیح می دهم که چطور عمل نمایید  در تصویر بالا خطا در خط 62 و در فایل functions.php و در پوشه themes/pixel-linear می باشد کافیه وارد دایرکت ادمین و یا سی پنل خود شوید و مسیر خطا را دنبال کرده و از ویرایشگر هاست خود نسبت به تغییرات و رفع خطا اقدام کنید .

رفع خطا syntax در دایرکت ادمین
رفع خطا syntax در cpanel

موفق و پیروز باشید – در صورت هرگونه مشکل در نظرات اعلام نمایید .