۵۰% تخفیف ویژه طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

افزونه Formidable Forms ساخت فرم حرفه ای در وردپرس

ساخت فرم در وردپرس با Formidable Forms

این افزونه کارکرد بسیار آسانی دارد و شما با عمل drag and drup (یعنی روی المان مورد نظر کلیک کنید و آن را روی بخش مورد نظر بکشید و رها کنید!) می توانید در عرض چندین ثانیه به ساخت فرم در وردپرس بپردازید.

شروع کار

برای شروع کار ابتدا افزونه را دریافت نموده و از بخش افزونه های سایت خود آن را نصب نمایید. سپس در بخش پیشخوان سایت شما بخشی جدید با نام Formidable Forms اضافه شده است، روی آن کلیک کنید تا به صفحه ی تنظیمات افزونه بروید.

ایجاد اولین فرم

ابتدا برای ساخت یک فرم روی گزینه ی مورد نظر کلیک کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این افزونه برای ایجاد فرم ۴ بخش اصلی دارد که بررسی آن می پردازیم:

بخش ۱: در فیلد مربوط به این بخش باید نام فرم را وارد کنید.
بخش۲: در این بخش فیلدها و یا محتوایی که میخواهید در فرم نمایش دهد را مشاهده می کنید، که برای اضافه کردن هر یک به فرم خودتان باید روی آن کلیک کنید و آن را در بخش ۳ رها کنید.

نکته: از این بخش فقط میتوانید فیلدها و گزینه های محدودی را به فرمتان اضافه کنید، برای دسترسی به تمامی آپشن های این افزونه باید نسخه ی پرمیوم آن را تهیه کنید.

بخش۳: این بخش هم که در بخش اشاره کردیم برای نمایش گزینه ها و ورودی های نمایشی برای کاربر می باشد.
بخش۴: در نهایت با اعمال تمامی تنظیمات و ایجاد فرم مورد نظرتان روی گزینه ی update برای ذخیره فرم استفاده کنید. با گزینه ی preview هم می توانید پیش نمایشی از فرمتان را مشاهده کنید.

Settings

از این بخش هم میتوانید تنظیمات مربوطه را برای زمانی که روی دکمه ی ارسال کلیک شد تنظیم کنید.

مثلا می توانید تنظیم کنید وقتی کاربر روی گزینه ی ارسال فرم کلیک کرد یک پیام نمایش داده شود که می توانید محتوای نمایشی را در تصویر بالا مشاهده کنید.اینکه درخواست بصورت ایجکس(ارسال درخواست بدون لود صفحه) ارسال شود یا خیر. همچنین استایل دکمه و محتوای متنی آن. خب بعد از انجام تنظیمات لازمه دکمه ی update را برای ذخیره تغیرات کلیک کنید. تا ساخت فرم در وردپرس انجام شود. 

استفاده از شورت کد

حال فرم تماس با ما مورد نظر شما ایجاد شده است و شما می توانید این فرم را بصورت کد شورت کد در نوشته/برگه سایتتان به نمایش بگذارید. حال شورت کد مورد نظرتان باید آن را از قسمتی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کپی کنید و در برگه/نوشته بچسبانید.

ابتدا روی گزینه show کلیک کنید و سپس شورت کد را که کدی بصورت [formidable id=8] است را کپی کنید. در اینجا من برای اینکه فرم مورد نظر را در سایت به نمایش بگذارم شورت کد مورد نظر را برای ساخت فرم در وردپرس در برگه تماس با ما سایت کپی میکنم. 

حال می توانید نتیجه ی تغیرات را در خروجی مشاهده کنید اما قبل از آن باید نکته ای رو عرض کنم. اگر به همین صورت تغیرات را در خروجی مشاهده کنید حتما فرم را بصورت چپ چین شده می بینید. مخاطبان سایت های ما فارسی زبان هستند و باید محتوای سایت را بصورت راست چین شده مشاهده کنند، پس قبل از مشاهده خروجی ابتدا به بخش style افزونه بروید.

حال از ستون کناری که بصورت زیر مشاهده می کنید. تمامی تب ها را باز کنید و هر جا گزینه ی Align مشاهده کردید آن را برابر right قرار دهید. دقیقا همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

دانلود افزونه Formidable Forms

دانلود صفحه افزونه