۵۰% تخفیف ویژه طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

۷ تکنیک کاربردی برای بهینه سازی وبسایت

بهینه سازی وبسایت

۱- منحصر به فرد بودن

همانطور که میدانید هرروز تعداد سایت های بیشتری به سایت های موجود در اینترنت اضافه میشود و وقتی شما تصمیم به رشد و ارتقا و کسب موفقیت و اقتدار بخشیدن به سایت خود میگیرید زمینه آن استفاده از مطالب ناب و دست اول میباشد به گونه ای که کاربر تنها در سایت شما شاهد آن مطلب بوده باشد و در سایر سایت ها اثری از آن مطلب وجود نداشته باشد.

 ۲- تبادل مطالب خود با سایر سایت ها

یکی از نکات ستاره دار همینجاست! وقتی شما یک مطلب جالب و منحصر به فرد دارید میتوانید آنرا  با صاحبان سایت هایی که موضوع فعالیت آنها شبیه موضوع فعالیت سایت شماست به اشتراک بگذارید ودر این بین وقتی شما اطلاعات و فعالیت های دیگران را مشاهده میکنید همین امر میتواند باعث ایجاد جرقه های نو آورانه ای در ذهن شما برای ایجاد محتوا های نوین شود. و در نتیجه بخشی از  بهینه سازی وبسایت  به شمار می رود. 

۳- برقراری رابطه با همکاران

اولین قدم برای افزایش ترافیک وب سایت این است که سایت شما دیده شود و این دیده شدن راه های مختلفی دارد که به بعضی از بهترین آنها در موارد بالا اشاره کردیم اما یکی از موثرترین راه ها، شبکه های اجتماعی هستند. اگر شما دراین شبکه ها فعال شوید و بتوانيد افراد و سایت هایی که به نوعی با شما همکار هستند را پیدا کنید قدم بزرگی برداشته اید. یک راهنمایی کوچک: برای پیداکردن این افراد میتوانید از  weFollow.com یا Followerwonk کمک بگیرید.

۴- انتشار اصولی مطالب

بعد از طراحی سایتتان شما میتوانید از سایت های دیگر هم بازدید کنید و مطالبی که در آن سایت ها ازنظر شما مفید بوده است را برداشته و چند وقت یکبار آنها را در فضای مجازی قرار بدید. با اینکار با یک تیر دو نشان میزنید: اول اینکه خودی نشان داده اید و شناخته میشوید، دوم اینکه میتوانید ازاین مطالب و جمع آوری آنها در ذهن خود فکری تازه بوجود آورید. راه دیگر قرار دادن همین مطلب در وب سایت خود می باشد که با اینکار به نوعی بازاریابی محتوا کرده اید. این هم یک راه  بهینه سازی وبسایت می باشد. 

۵- ارتباط با دیگران

این مورد از مهم ترین و قوی ترین موارد بالا بردن ترافیک سایت بشمار می آید: وقتی شما از سایت دیگران بازدید می کنید و درمورد مطالب آنان نظر میدهید با این برقراری ارتباط بازاریابی انجام داده اید. این برقراری ارتباط باعث میشود هم کاربران و  هم موتور های جستجوگر مختلف شما را بیشتر بشناسند و در نتیجه بهینه سازی وبسایت صورت می گیرد.

 ۶- کاوش در کلمات مهم و اساسی

همیشه باید مطلب ما موثر و مفید واقع شود و این درصورتى امکان دارد که کلماتی که ما استفاده میکنیم  توانایی این را داشته باشد که درعین کوتاهی و سادگی، تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد که برای اینکار باید کلمات را کاوش کنیم که امروزه این کاوش ازطريق تمرکز بر چند کلمه ی کلیدی قوی میسر میشود.

۷-  اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

وقتی شما مطلب جدیدی داشته باشید که دیگران از آن برخوردار نباشند، اشتراک گذاشتن همین مطلب میتواند بسیار ارزشمند باشد. البته قرار دادن چنین محتوایی درهر فضایی نمیتواند بازتاب مورد نظر شما را داشته باشه.  به عنوان مثال دو فضایی که بازدهی بالایی را برای سایت شما به ارمغان می آورند  Hubpages و Squidoo هستند که برای بازاریابی شما مکان های فوق حرفه ای هستند که گذاشتن مطلب در این مکان ها بازدهی بسیار بالایی دارد.

 راه بعدی آن است که برای خود تعدادی شبکه اجتماعی انتخاب کنید و مطالب جالب و مفید خود را در آن ها به اشتراک بگذارید که کاری وقت گیر است پس بهتر است از ابزارهایی مثل Hootsuite و sendibleh استفاده کنید که کار اشتراک گذاری را با راحتی بیشتر و سرعت بالاتری انجام دهید.